Az Artinvent létrejöttének részben személyes, részben szakmai okai voltak, melyek összessége végezetül mind egy irányba mutatott. Az ún. reklámszakma ilyen-olyan oldalain, területein és pozícióiban eltöltött hosszú évek során mind azt tapasztaltuk, hogy a szakmáról alkotott idealisztikus "kitaláljuk-eladjuk-megvalósítjuk-büszkénörülünkneki" képünk a ledolgozott évek számával fordítottan arányosan csorbult. Ez itt persze nem a személyes nyafogásra kialakított felület, de mégis fontos ezt előre világossá tenni.
Az Artinvent azért jött létre, mert néhányan úgy gondoljuk, nem a kreativitással, nem az eredeti ötletek hiányával, de mégcsak nem is a kockázatkerülő hirdetői magatartással magyarázható az igazán egyedi kommunikációs megoldások hiánya. Az egyedi koncepciók sokkal inkább a megvalósítás mezején véreznek el. A hirdetői oldalon jelentkezik az igény, a médiaügynökség és a kreatív is szállítja az ötletet, de mindenki a másik féltől várja a kvázi lebonyolítást. A klasszikus ügynökségi felépítést ismerve ez érthető is: a multik nem engedhetik meg maguknak - különösen a mostani szűkösnek vélt időkben - hogy külön embert, csapatot tartsanak fenn a szokásostól eltérő megoldások megvalósítására. Mi azonban hiszünk benne, hogy a megfelelő erőforrások ráfordítása esetén a sorsukat a kukában végző ötletek releváns hányada megvalósítható. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az elmúlt bő féléves ténykedésünk alatt szinte az összes newbiz találkozásunkból - ha nem is feltétlenül megrendelés, de legalább - brief lett. Néhány brief-ből pedig megrendelés, melyekből később megvalósult, sikeres projektek.
Ezt a blogot azért hoztuk létre, hogy megosszunk olyan gondolatokat, amelyek minket foglalkoztatnak, olyan megoldásokat, amelyek minket szórakoztatnak, vagy csodálattal töltenek el, illetve olyan munkáinkat, amelyekre büszkék vagyunk.
Feel free to comment.